مرکز مطالعات ژاپن | محمدرضا سركارآرائي |
چکیده:
معلمان‘ اساسي ترين نقش را جريان يادگيري و نهايتاً پرورش دانش آموزان بر عهده دارند و اهميت و برجستگي اين نقش حساس‘ حداقل بر مديران و برنامهريزان نظام آموزش و پرورش‘ پوشيده نيست.
آنچه در شرايط فعلي نياز به بررسي‘ مطالعه و تجزيه و تحليل دقيق و عميق دارد‘ دشواريهايي است كه نظام آموزش و پرورش كشور در احراز موقعيت والاي معلم و ايجاد شرايط لازم براي جذب‘ تربيت و ايفاي نقش حساس و پيچيده آن در جريان پرورش و هدايت رشد و تعالي دانش آموزان با آن روبه روست.
پيچيدگي وظايف و مسؤوليت هاي سنگين اين منزلت مهم در نظام آموزش و پرورش‘ به علاوه نقش همه جانبه اي كه بر اثر بخشي كل سازمان و مديريت آموزشي كشور دارد‘ توجه و اهميت فوق العاده اي را كه به پژوهشهايي كه بتواند به بررسي همه جانبه دشواريها و بهره گيري از تجربه هاي آموزشي ساير ملل بپردازد و راه حل هاي مؤثر و علمي پيشنهاد كند بخشيده است.
نگارنده‘ با بهره گيري از تجربه هاي سودمند ژاپن‘ در زمينه بهسازي و توسعه نظام تربيت معلم‘ كوشيده است تا با توجه به دشواريهاي موجود در نظام تربيت معلم كشور‘ ضمن مقايسه نظام شيوه هاي جذب و تأمين و تربيت نيروي انساني آموزش و پرورش ايران و ژاپن‘ پيشنهادهاي لازم را ارائه نمايد.
نشریه: مجله روان شناسي و علوم تربيتي
شماره: مجله روان شناسي و علوم تربيتي (دوره: ۱ )
فایل مقاله : [دریافت (773.0 kB)
4 دیدگاه
حدیث طالبی
امکان دسترسی راحت تر به مقالات باشد
JAVAD
خوبه
JAVAD
بدنيست
كيميا
با سلام
خواهش ميكنم اگه براتون امكان داره فايل مطالعه تطبیقی نظام تربیت معلم ایران و ژاپن رو برام بفرستيد.
خيلي خيلي ازتون ممنونم.