به نام خدا                         درباره‌ی ما ::::: تماس با ما  ::::::  خدمات مرکز مجازی مطالعات ژاپن :::::: ویزای ژاپن

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. 1

    ندا زارع

    چندی پیش راجع‌به پدیده‌ای به نام گالاپاگوس سندروم می‌خوندم که درباره ی وجود برخی کالاها است که تنها ژاپنی‌ها قادر به استفاده‌ی آن هستند، به دلیل وجوه بسیار متفاوت فرهنگی در ژاپن نسبت به سایر نقاط زمین بسیاری کالا در این کشور تولید و طراحی می‌شوند که تنها نیازهای ژاپنی را در نظر گرفته‌است. از این بایت این کشور با مشکل صادرات و درآمدزایی روبروست. نوشته‌ی شما درعین جالب بودن اما بسیار کوتاه و نابسنده بود.

    پاسخ
    1. 1.1

      سهراب احمدیان

      از سوی نویسنده مطلب : قبل از هر چیز تشکر می کنم بابت نظرتان در ارتباط با مطلب. قطعا حق با شماست و بحث سر این موضوع فضای بیشتری می طلبد و این همه در این نوشته کوتاه نمی گنجد…در باب تولید کالاهای ژاپنی، در ژاپن اصولا تولید برای داخل و تولید به منظور صادرات دارای دو کانال متفاوت هستند. البته در بسیار از کشورها ما می توانیم چنین سیستمی را پیدا کنیم . درباره ژاپن یک بخش آن برمی گردد به مسئله مالیات بر مصرف و مالیات بردرآمد تولید کنندگان..تولید کنندگان ژاپنی اگر بخواهند برای داخل تولید کنند باید از کانال و فیلترهای متفاوتی بگذرند و همزمان برای تولید به منظور صادرات نیز کانال دیگری را باید طی کنند…همین عامل کافیست که این شکاف ایجاد شود که شما عنوان کردید…مسئله زبان و فرهنگ را هم که خودتان اشاره کردید…

      پاسخ
  2. 2

    محسن

    با سلام.
    در خصوص مطلب made in Japan
    به نظر من یکی از رموز موفقیت ژاپنی ها برای فروش محصولات در داخل ژاپن تکریم ارباب رجوع و سرویس دهی عالی شان می باشد و فروش محصولات ژاپنی در خارج از ژاپن کیفیت بالای محصولات شان می باشد.و اینکه مردم خارج از ژاپن به کالای ژاپنی بسیار اعتماد دارند.مردم داخل زاپن هم به محصولات خودشون بطور خودکار اعتماد دارند فقط بحث نحوه فروش و چگونگی جلب مشتری است.که من خودم به طور واضح این مسایل را در ژاپن دیده ام که به چه صورت به مشتری احترام می گذارند.حتی هنگام ورود به هر بانکی در ژاپن به شما خوشامد می گویند.اما متاسفانه در کشور ایران نه تنها هیچ کالایی مورد اعتماد مشتری نیست بلکه هیچ کالایی هم کیفیت لازم را ندارد تا بتواند اعتماد مصرف کننده را جلب کند.مشتری مداری و سرویس دهی به مشتری هم که جای صحبتی ندارد!…

    پاسخ
  3. 3

    حسن طاهریان

    سلام .مطلب بسیار جالبی بود درباره محصولات و کالاهای تولیدی ژاپن .اگر اشتباه نکنم طراحی محصولات تنها یک بخش از زنجیره تولید است .
    انچه موجب تقویت اعتماد جهانی به کالاهای ساخت ژاپن شده ، فرهنگ جامعه و مردمی است که این کالاها در انجا تولید شده اند . فرهنگ ژاپنی فرهنگی خاص است که در ان کار دقیق و مسئولانه بخشی از خصوصیات انسانها شده و چنانچه شما بهتر میدانید ، فریب دادن ، دروغ گفتن ، کم فروشی ، از صفت های غیر قابل گذشت است که تمامی جامعه ( با در نظر گرفتن استثنا های بسیار محدود ) نه تنها به ان باور دارند ، بلکه به ان عمل میکنند .
    عمل به انچه باور دارید سخت ترین کار دنیاست که در کمتر جوامعی شاهد ان هستیم .
    بنابر این با این پیش فرض است که مردم در خود ژاپن و دیگر نقاط دنیا ، بحق بین کالاهای ساخت ژاپن و دیگر کشور ها تفاوت قائل میشوند .
    انچه خود ژاپنی ها نیز به ان (Nihon say) یا ساخت ژاپن میگویند که بسیار مورد اعتمادشان است .

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =

طراحی سایت و پشتیبانی توسط پشتیبان وردپرس