مرکز مطالعات ژاپن | محمدرضا سرکارآرائی |
چکیده:
معلمان‘ اساسی ترین نقش را جریان یادگیری و نهایتاً پرورش دانش آموزان بر عهده دارند و اهمیت و برجستگی این نقش حساس‘ حداقل بر مدیران و برنامهریزان نظام آموزش و پرورش‘ پوشیده نیست.
آنچه در شرایط فعلی نیاز به بررسی‘ مطالعه و تجزیه و تحلیل دقیق و عمیق دارد‘ دشواریهایی است که نظام آموزش و پرورش کشور در احراز موقعیت والای معلم و ایجاد شرایط لازم برای جذب‘ تربیت و ایفای نقش حساس و پیچیده آن در جریان پرورش و هدایت رشد و تعالی دانش آموزان با آن روبه روست.
پیچیدگی وظایف و مسؤولیت های سنگین این منزلت مهم در نظام آموزش و پرورش‘ به علاوه نقش همه جانبه ای که بر اثر بخشی کل سازمان و مدیریت آموزشی کشور دارد‘ توجه و اهمیت فوق العاده ای را که به پژوهشهایی که بتواند به بررسی همه جانبه دشواریها و بهره گیری از تجربه های آموزشی سایر ملل بپردازد و راه حل های مؤثر و علمی پیشنهاد کند بخشیده است.
نگارنده‘ با بهره گیری از تجربه های سودمند ژاپن‘ در زمینه بهسازی و توسعه نظام تربیت معلم‘ کوشیده است تا با توجه به دشواریهای موجود در نظام تربیت معلم کشور‘ ضمن مقایسه نظام شیوه های جذب و تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش ایران و ژاپن‘ پیشنهادهای لازم را ارائه نماید.
نشریه: مجله روان شناسی و علوم تربیتی
شماره: مجله روان شناسی و علوم تربیتی (دوره: ۱ )
فایل مقاله : [دریافت (773.0 kB)
4 دیدگاه
حدیث طالبی
امکان دسترسی راحت تر به مقالات باشد
JAVAD
خوبه
JAVAD
بدنیست
كيميا
با سلام
خواهش میکنم اگه براتون امکان داره فایل مطالعه تطبیقی نظام تربیت معلم ایران و ژاپن رو برام بفرستید.
خیلی خیلی ازتون ممنونم.